18 mei – The Guinness Book of records – ergometer recordpoging

Mogelijk heb je al gehoord over de recordpoging die we willen ondernemen vanuit RV Breda. In mei willen we met meer dan 200 roeiers (bij voorkeur zijn dit leden van RV Breda) op meer dan 200 ergometers 1 uur lang roeien. Als dit lukt, dan hebben we het huidige record dat staat op 191 roeiers – en in handen is van de Zwitsers – verbroken en wordt ons record opgenomen in The Guiness Book of Records. Hoe geweldig is dat? De recordpoging vindt plaats op 18 mei, op de pontons in het Spanjaardsgat in het centrum van Breda. Aansluitend vindt een afterparty plaats met live muziek.

Let op: in eerdere communicatie is 17 mei genoemd, echter vanwege beperkingen m.b.t. vergunningen is het definitief 18 mei geworden.

Momenteel zijn we als organiserend team bezig met de invulling van het programma, de logistieke puzzel van het vervoer van de ergometers, communicatie naar lokale media en met tal van andere zaken die komen kijken bij de voorbereiding én uitvoering van dit event.

We kunnen je hulp goed gebruiken! Wil je meehelpen en heb je dit nog niet aan ons laten weten, stuur dan even een mailtje naar Ilja Kok: lustrumergo@rvbreda.nl of een Whatsapp berichtje (nummer zie ledenmodule) en dan nemen we z.s.m. contact met je op. We zijn ook blij met slechts een paar uur van je tijd op 17 mei (dag voorafgaand) of op 18 mei voorafgaand of na afloop van de recordpoging.

Ken je sponsors? In ruil voor een roei-clinic! Met name het transport van zo’n 200 ergometers, maar ook de vergunningen, de afterborrel en de inschrijving in The Guinness Book of Records zijn kosten gemoeid. Om de kosten voor deelname per roeier zo laag mogelijk te houden, zoeken we sponsoren die in ruil voor een sponsorbijdrage vanaf €1000,- een roei-clinic bij ons op de Roeivereniging krijgen. KEN of BEN je die sponsor? We komen graag met je in contact.

Wat kunnen deelnemers en helpers in de komende weken/maanden verwachten? Heb je aangegeven dat je mee wilt doen aan de record-poging door een uur mee te ergometeren? Dan word je binnenkort gevraagd je deelname te bevestigen en word je toegevoegd aan een Whatsapp- groep. In februari ontvang je hierover meer informatie. Ook wordt informatie over het transport en de bruikleen van de ergometers met je gedeeld. Naar verwachting is deze logistieke puzzel in maart gereed.

Heb je in de tussentijd nog vragen, laat ze gerust aan een van ons weten.

Hans van Engen, Hjalmar Peetoom, Antoinette der Kinderen, Hans Helmonds, Nico van Walree, Linda van Velthoven, Corrie Marijnissen, Ilja Kok

lustrumergo@rvbreda.nl

Telefoon van Ilja via de ledenmodule

een eerdere recordpoging!!