2 leden gedecoreerd

| secretaris |

Twee leden van onze roeivereniging ontvingen 26 april 2024 een koninklijke onderscheiding!

Bert Verlaan werd vanmorgen in Huijbergen verrast door burgemeester Steven Adriaansen, die hem benoemde tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau en hem de bijbehorende versierselen opspeldde!

De lokale EHBO vereniging had een aanvraag ingediend voor een koninklijke onderscheiding omdat deze vereniging dit jaar 75 jaar bestaat, Bert is al jarenlang hun voorzitter. Gelukkig werden wij ook in de gelegenheid gesteld om deze aanvraag te ondersteunen gezien zijn enorme betrokkenheid bij onze roeivereniging. Naast zijn enthousiasme voor roeien in de regio Breda, strekken zijn roei-activiteiten zich ook uit tot ver buiten onze regio. Daarom stuurde ook de KNRB een aanbevelingsbrief, want Bert heeft vanaf 1990 als kamprechter en hoofd van de jury een belangrijke bijdrage geleverd aan de roeisport in den lande, en doet dat nog steeds!

Onder aanvoering van Thom Rolf was een delegatie van de Roeivereniging aanwezig bij deze feestelijke gebeurtenis.

Bert, heel hartelijk gefeliciteerd: we zijn er beretrots op dat je lid van onze vereniging bent!

Beelke van Meurs werd vanmiddag enorm verrast op de roeivereniging, toen burgemeester Depla van Breda haar het insigne van Lid in de Orde van Oranje-Nassau opspeldde. Dit gebeurde in aanwezigheid van een grote groep familieleden en vrienden, maar ook van enkele tientallen leden van de roeivereniging!

Zoon Pytrik nam het initiatief om zijn moeder op deze manier in het zonnetje te zetten. Beelke verdient dit ontegenzeggelijk vanwege haar enorme inbreng in de Roeivereniging Breda én haar activiteiten voor de Stichting het Gehandicapte Kind en voor de Vrouwen van Nu in Prinsenbeek. Wie kent Beelke niet? Haar betrokkenheid bij en continue inzet voor de roeivereniging dateert al vanaf de oprichting, precies 50 jaar geleden!

Beelke, heel hartelijk gefeliciteerd: we dragen je een warm hart toe!