Aanmelden jeugd en junioren

Roeien is een aparte sport. Je zit in een smalle onstabiele boot, je gaat achteruit in plaats van vooruit en je zit op een bankje waarop je heen en weer moet rijden. En dat moet je als team dan ook nog allemaal precies gelijk doen. In het begin is het daarom moeilijk, maar jonge kinderen leren het meestal heel snel. Wanneer je de techniek eenmaal goed onder de knie hebt kun je heel hard gaan. Je kunt beginnen met roeien vanaf 11 jaar. Je moet minimaal zwemdiploma A hebben.

Voor roeien gebruik je heel veel verschillende spiergroepen en je ontwikkelt ook heel erg je conditie. Er wordt het hele jaar door getraind, zomer en winter. De reguliere jeugdtrainingen zijn op vrijdag van 18:30 tot 21:00 uur en op zondag van 10:45 tot 12:00 uur voor de jongere jeugd of van 11:45 tot 13:00 uur voor de wat oudere jeugd. Wanneer er op vrijdag niet meer geroeid kan worden omdat het te vroeg donker wordt zijn er kracht- en conditietrainingen van 18:30 tot 20:00 uur.

Mocht je het een keer willen proberen, stuur dan een e-mail aan jeugd@rvbreda.nl, dan gaan we samen een afspraak maken.
Vul ook al vast het aanmeldformulier in. Dat verplicht tot niets, maar we hebben dan wat gegevens die we nodig hebben voor communicatie. Pas na drie proeflessen gaan we vragen of je het leuk vindt om lid te worden en dan neem je een besluit.We zien je graag een keer langskomen!