Toertochten voor eigen leden

Veel roeiers trekken er op uit voor een grote of kleine toertocht in eigen land of in het buitenland. Het aantrekkelijke hiervan is dat je roeit in een andere omgeving en je bent de hele dag sportief met elkaar bezig in de buitenlucht. Vaak roei je door een prachtig landschap of je roeit een vreemde stad in en geniet van de architectuur. Koffiedrinken en lunchen doen we soms bij een plaatselijke roeivereniging, soms in een restaurant aan de waterkant of soms wordt het een picknick. Of je nu een dag of langer gaat, een roeitocht voelt steeds als een complete vakantie.

Toerroeien is voor iedereen!
Jong en oud, ervaren en onervaren roeiers, wedstrijdroeiers of recreatieve roeiers; er is voor ieder wat wils.

De Toercommissie organiseert ieder jaar enkele tochten voor Bredase roeiers, maar uiteraard kun je ook zelf een toertocht organiseren of deelnemen aan een tocht georganiseerd door een andere vereniging of door de KNRB.

Heb je hier vragen over of wil je advies?
Je kunt altijd contact opnemen met de toercommissie via toer@rvbreda.nl of één van ons aanspreken. De meeste commissieleden hebben veel toerervaring en adviseren je graag.

Instructietocht Toerroeien
Wil je ervaren hoe het is om met een toertocht mee te gaan? Wil je leren hoe je roeit op groot open water en hoe je een roeiboot in een sluis schut? Ga dan eens mee met onze Instructietocht Toerroeien, want toerroeien leer je voor een belangrijk deel in de praktijk.

Deze tocht wordt minimaal één keer per jaar georganiseerd. Wanneer de eerstvolgende tocht is, wordt bekend gemaakt via het prikbord of via de kalender op deze site.

Meer informatie over deze instructietocht en toerroeien in het algemeen kun je lezen in:
Brochure_Instructietocht_toerroeien

Op de hoogte blijven?
Als je graag op de hoogte blijft over nieuwe tochten, kijk dan regelmatig op de website. In de kalender komen alle aankomende tochten te staan.

Interessante links
Toerroeien KNRB