Onderhoud slidings na gebruik
Het uitroepteken bij schoonmaken in het vorige stukje, staat er niet per ongeluk. Nog steeds gebeurt het regelmatig dat een gebruiker aan matcom meldt dat ze een boot erg smerig hebben aangetroffen in de loods. Bij gereedmaken voor vertrek wordt een boot soms met volledig zwarte slidings (!) aangetroffen of met gebreken die niet zijn gemeld (zoals: schoenen gescheurd of los van voetenbord, boegbal ontbrekend, missende doppen, e.d.). Er wordt soms gemeld dat het lijkt of er totaal geen onderhoud na gebruik is gepleegd. Realiseer je, dat vieze slidings en wieltjes sneller slijten en zo onnodig veel geld kosten (€ 11/stuk, vorig jaar meer dan € 660).
Coach elkaar op dit punt. Leg een boot en toebehoren terug op de plek zoals je het zelf ook graag zou aantreffen voor je het gaat gebruiken. Dat werkt vaak stimulerend. Als je het schoon in gebruik neemt is de motivatie om het ook weer schoon in te leveren vaak groter. Tref je het vies aan, doe dan tóch extra je best om het op te lossen én zet dan een melding in het BRS. Matcom kan dan nagaan wie de gebruiker ervoor was en zal die dan daarop aanspreken. Het lijkt “kinderachtig” maar blijkt nodig.
Alvast dank namens alle leden van de vereniging (het is immers ons gezamenlijk materiaal én ons kapitaal).


- Materiaalberichten
- Materiaalcommissie en Vlootcommissie
- Afstelling boten
- Botenpoetsinstructie
- Gebruik materiaal door niet-leden
- Rowperfect op de roei
- Kranen van wherry’s en C-boten
- Liggeld
- motorbootgebruik in pdf
- Motorbootgebruik
- Vergoeding gebruik botenwagen
- Waar ligt mijn boot of ergometer
- vlieguren motorboot
- Zwemtrap mobiel